onsdag 23. mars 2011

» Kommentar - Illustrasjon 1


Den første oppgaven iløpet av kurset ble til ved en tilfeldighet, og tegnet veldig raskt. Dette gjør slettes ikke at jeg er mindre fornøyd med den, selv med mine underutviklede tegneferdigheter. Det var virkelig artig å kunne lage en meningsfylt tegning som kunne være dagsaktuell.

Vi fikk disse tre temaene å holde oss innenfor:

  • Klimaspørsmålet/miljøet
  • Kultur, religion eller forholdet mellom nasjoner
  • Sosiale medier


Jeg valgte tidlig at jeg hadde lyst å ha et miljøtema, på grunn av utviklingen i Japan når det gjaldt atomkraftverket i Fukushima. Det var ved en ren tilfeldighet at jeg leste avisoverskriften "Atomdebatten koker verden over". Og det var da jeg fikk denne ideen.

Jeg føler ikke at jeg bør si så alt for mye om innholdet, og lar det stå åpent for beskueren, som selv får avgjøre om den taler tilstrekkelig nok for seg selv.

Det jeg kan si er at det Japanske flagget ligger i bunn, som en oppsprukken kokeplate. Denne kokende "gryten" kan også være et atomkraftverk, ute av kontroll.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

© Innhold, tekst, design, bilder og andre elementer i denne bloggen er underlagt lov om opphavsrett til åndsverk, og tilhører bloggens eier om ikke annet er oppgitt